İş

Visa’dan 2023’te ödeme dünyasını şekillendiren 5 trend

Visa, 2022’den sonra 2023 için ödemeler dünyasında 5 trend açıkladı. 2022’de pandemi sonrası normalleşme sürecinin ardından Visa’nın işaret ettiği, seyahatten kripto para birimlerine kadar 2023’te ödemeler dünyasında öne çıkan trendler şöyle:

1. Dünyanın her yerinde hem turistik hem de iş gezileri geri geliyor

2022 boyunca, 2023’te Asya-Pasifik bölgesinde pandemi önlemlerinin azaltılmasıyla bu yükseliş trendinin artarak devam etmesi bekleniyor. Visa tarafından yaptırılan bir çalışma içinde 2022 yılı Haziran ortası ve Ağustos aylarında yurt dışına seyahat eden turist başına ortalama harcama fiyatlarına bakıldığında hem perakende harcamalarda hem de otel, restoran gibi seyahat şubesi harcamalarında artış olduğu görülmektedir. Öte yandan, iş seyahati için tercih edilen destinasyonlardaki işletmeler ise iş seyahati için mevcut fiyatlarını korurken, turistik gezi için promosyon kampanyaları ile atıl kapasitelerini değerlendirmeyi tercih ediyor. Vize bilgileri, pandemi öncesi dünya çapında en çok turist ağırlayan 500 destinasyonun %63’ünde turist harcamalarının normale döndüğünü ortaya koyarken, 2023’te bu sayının daha da artması bekleniyor.

2. Tüketiciler daha sürdürülebilir davranışları seçmenin bilincindedir

2023 yılında tüketicilerin sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusundaki hassasiyetlerinin ön plana çıkacağı öngörülmektedir. Skift ve McKinsey tarafından yapılan bir araştırmaya göre, dünya çapındaki gezginlerin %40’ı karbon nötr uçak biletleri için en az %2 daha fazla ödemeyi kabul ederken, bu kişilerin yalnızca %14’ü niyetlerini fiilen eyleme dönüştürüyor. 2023’te, bu alanda daha fazla seçeneğin mevcut olmasıyla birlikte daha fazla tüketicinin harekete geçmesi bekleniyor. Örneğin, Visa’nın Ecolytiq iş ortaklığı ve Visa Eco Benefits paketi gibi teklifleri, tüketicilere iklim farkındalığı ve karbon ayak izi hesaplamaları gibi bilgiler sağlayarak, alışverişlerinde daha bilinçli ve sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı oluyor.

Visa ise “Dönüşüm Ekonomisi” adı altında faaliyet gösteriyor; Kiralama, yeniden doldurma, onarım, ikinci el satış, geri dönüşüm ve yeniden dağıtım kavramlarını içeren döngüsel ekonomi de popülerlik kazanan bahislerden biridir. Visa tarafından yakın zamanda yapılan bir pazar araştırmasında, tüketicilerin %69’u alışveriş yaparken bu fırsatları sunan işletmeleri tercih ettiğini belirtiyor.

“Hayatı kolaylaştırma” faktörünün, tüketicilerin günlük yaşamlarında sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı olma konusunda da değerli bir rol oynayacağı öngörülmektedir. Örneğin toplu taşımada temassız kartlarla ödeme yapabilme özelliği artık bilet alma ve kart yükleme zahmetini ortadan kaldırıyor. Visa’nın Kentsel Taşımacılığın Geleceği pazar araştırması, toplu taşıma kullanıcılarının %91’inin artık temassız ödemelerin bu deneyimin bir modülü olmasını beklediğini ortaya koyuyor. 2022 yılında Visa’nın küresel ağında dünya çapında 1,2 milyara ulaşan temassız geçiş sayısı, yakın gelecekte toplu taşıma alanında temassız ödemelerin bir standart haline geleceğini gösteriyor.

3. B2B ödemelerde 3.0’a geçiş

B2B (ticari) ödemelerdeki gelişmelerin yeni bir dijital dönüşüm dalgasını tetiklemesi bekleniyor. 2023 yılında B2B ödemeler için 3.0 dönemine geçiş öngörülüyor. Bu yeni dönemde B2B alanında ödemelerin dijitalleşmesi, bu alanda taşınabilir ödemelerin yaygınlaşması ve bunun sonucunda e-ticarette kurumsal satın almaların artması da beklentiler arasında yer alıyor.

Yine 2025 yılına kadar B2B ödeme süreçlerinin %80’i dijitalleşecek. Bu kapsamda ticari işletmeler halihazırda elektronik fatura gönderip dijital ödemeleri kabul ederken, dünya genelinde hükümetler sosyal yardım ödemeleri arasında yapılan ödemeleri dijitalleştirmeyi tercih ediyor, kamu kurumları veya bu kurumlar ile vatandaşlar arasında

4. Kripto kışını ıslah ederek geçirenler

Geçen yıldan bu yana devam eden “kripto kışı” sırasında, kripto piyasalarında volatilitenin damgasını vurduğu dönemde, zayıf yapılı yapılar piyasalardan silinirken, yeni teknolojik gelişmelere odaklanan oyuncular ölçülü ve kurallara uygun hareketlerle piyasalardan silinecek. yaklaşımlar, hem işletmeler hem de tüketiciler için anlamlı olan web3 çözümleri oluşturmaya devam edecektir.

Öte yandan markaların ticaret, ödemeler ve sadakat programı alanlarında yeni dijital deneyimler yaratmak ve potansiyeli değerlendirmek için NFT teknolojisini kullandıkları görülüyor. Bu deneyimler çoğunlukla benzersiz avatarlar, dijital varlıklar (veya dijital varlıklara eşlik eden fiziksel öğeler) ve sadakat platformları oluşturmaya odaklanır. 2023’te, markaların müşterileriyle ilişkilerini ve bağlılıklarını derinleştirmesiyle bu trendin hızlanması bekleniyor.

5. Dolandırıcılar “melez” bir dünyaya uyum sağlar

Dünya “hibrit” çalışma tarzını benimserken, dolandırıcılar da yeni taktikler geliştiriyor ve tüketicileri kandırmak için yeni yollar buluyor. Belki de ortaya çıkan en yeni tehditlerden biri, farklı kimlik bileşenlerinden kalpazanlar tarafından yaratılan, sentetik kimlikler olarak da bilinen yeni kişiliklerdir. Bu kapsamda güvenlik önlemlerine öncelik verecek kaynak ve bilgi birikimine sahip olmayan küçük işletmelerin hedef olmaya devam edeceği öngörülmektedir.

Bu gelişmeler, inanç ve güvenliğin kritik olmaya devam edeceği anlamına geliyor. EMV® 3-D Secure gibi yeni nesil kimlik doğrulama formülleri, dünya çapında ve gerçek zamanlı olarak e-ticaretin güvenliğini sağlamaya yardımcı oluyor. Sanal kart gibi dijital ödeme çözümleri, uçak bileti alımından yemekte hesap paylaşımına kadar her şeyi daha kolay ve güvenilir hale getirmeye devam ediyor. İşletmelerin dolandırıcılığa karşı güvenlik çözümlerine ve sigorta poliçelerine daha fazla değer vermesi bekleniyor.

Sertan Şener, Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri “Visa, başlangıcından bu yana ödemelerde her zaman inovasyonun ön saflarında yer aldı. Aklımızda her zaman bir sonraki büyük ödeme yeniliği vardır. Pandemi ile hızlanan dijitalleşme birçok fırsatı ve tehdidi beraberinde getirdi. Artık tüketicilere konforlu ve aynı zamanda güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşatmada dijital ödemeler daha da kritik bir rol oynuyor. Visa olarak, giderek dijitalleşen dünyada artan siber tehditlere karşı en üst düzeyde güvenlik sağlarken, hem bireysel hem de ticari işletme ve kurumlara ödeme yapma ve ödeme kabul etme alanında yenilikçi çözümler sunuyoruz.”

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

haber-sorgun.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu